cointelegraph
cointelegraph
.

سازنده PUBG در حال ساخت متاورس "Artemis"؛ بدون برنامه برای استفاده از NFTها

key-pointمفاهیم کلیدی
  • برندان گرین در حال ساخت متاورس جدید به نام Artemis بدون تمرکز بر NFTها
  • استفاده از بلاکچین در Artemis فقط در صورت نیاز بررسی می‌شود
  • پروژه Artemis شامل سه بازی است که اولین آنها در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود
سازنده PUBG در حال ساخت متاورس "Artemis"؛ بدون برنامه برای استفاده از NFTها

خالق PUBG حتی به NFTها برای متاورس جدید خود فکر نمی‌کند

برندن گرین، خالق بازی آنلاین بتل رویال PUBG که در سال ۲۰۱۹ تیم توسعه این بازی را ترک کرد، از برنامه‌های خود برای ایجاد یک متاورس جدید به نام «آرتمیس» پرده برداشته است. با این حال، به نظر می‌رسد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در این پروژه حضور نخواهند داشت. گرین در مصاحبه‌ای با IGN در ۴ ژانویه گفت که او «حتی به فکر» استفاده از NFTها در این پروژه نیست که در حال حاضر در استودیوی بازی‌سازی او به نام PlayerUnknown Productions در حال توسعه است.

صنعت کریپتو همواره از NFTها به عنوان بهترین راه برای حفظ مالکیت معنوی و دارایی‌های درون بازی در اکوسیستم‌های مختلف بازی‌ها حمایت کرده است، اما به نظر می‌رسد گرین به این موضوع علاقه‌ای ندارد. او گفت: «نگرانی ما این است که موتور بازی‌سازی را به جایی برسانیم که بتوانیم چیزهایی در آن بسازیم و سپس، همان‌طور که گفتم، در بازی دوم ایده‌ها را آزمایش کنیم، اما واقعاً در حال حاضر حتی به آن فکر هم نکرده‌ایم. بیشتر به دنبال ساختن بازی‌های سرگرم‌کننده هستیم.»

در حالی که NFTها احتمالاً در متاورس گرین حضور نخواهند داشت، او گفت که ممکن است فناوری بلاکچین در جایی از این پروژه ادغام شود. گرین گفت: «بلاکچین‌ها به عنوان یک ابزار مالی جالب هستند، شاید در آینده از آنها استفاده کنیم. در نهایت، این یک دفتر کل دیجیتال است و اگر بتوانیم از آن استفاده کنیم، بهترین گزینه را انتخاب خواهیم کرد.»

گرین گفت که متاورس به یک «واژه کثیف» تبدیل شده است و تلاش‌های سایر سازندگان متاورس را که «حباب‌های مالکیت معنوی» ایجاد کرده‌اند، رد کرد. او افزود: «من می‌خواهم یک متاورس بسازم چون فکر نمی‌کنم کسی دیگری این کار را انجام دهد. من فکر می‌کنم همه در حال ساختن حباب‌های IP هستند که شاید در آینده با هم ارتباط برقرار کنند، اما این متاورس نیست.»

گرین می‌گوید مرحله نهایی پروژه متاورس او آرتمیس نام خواهد داشت که در واقع سومین بازی از سه پروژه جداگانه در حال توسعه است. اولین بازی با نام «Prologue» یک بازی بقا واقع‌گرایانه است که بر روی یک موتور تولید جهان ساخته شده و از داده‌های ناسا برای آموزش آن استفاده شده است. این بازی در حال حاضر به صورت آنلاین برای آزمایش در دسترس است و قرار است در سال ۲۰۲۵ منتشر شود. بازی دوم که هنوز نامی ندارد، بیشتر بر روی جهان‌های چندنفره بزرگ با «میلیون‌ها» شخصیت در سراسر جهان‌های وسیع تمرکز خواهد داشت. هر دو پروژه در مرحله نهایی آرتمیس ادغام خواهند شد.

گرین می‌گوید هدف نهایی آرتمیس ایجاد یک «اینترنت سه‌بعدی» است که در آن بازیکنان می‌توانند جهان‌های مختلفی را ایجاد، تغییر و در بازی‌های چندنفره شرکت کنند. او افزود که گیم‌پلی در آرتمیس مشابه بازی‌هایی مانند Minecraft و Star Trek Holodeck خواهد بود و تمرکز زیادی بر محتوای تولید شده توسط کاربران و خلاقیت خواهد داشت.

گرین در مارس ۲۰۱۹ تیم توسعه فعال PUBG را ترک کرد تا بر ساخت بازی‌ها و فناوری‌های جدید در پروژه‌های ویژه PUBG و استودیوی بازی‌سازی خود یعنی PlayerUnknown Productions تمرکز کند. متاورس یکی از داغ‌ترین موضوعات در صنعت کریپتو و صحنه فناوری بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ بود. در این دوره، چندین پروژه کریپتویی با وعده ایجاد یک متاورس کاربردی به ارزش‌های هنگفتی دست یافتند اما از آن زمان به بعد کم‌رنگ شده‌اند. در همین حال، مارک زاکربرگ شرکت رسانه‌های اجتماعی خود را تغییر نام داد و از آن زمان بیش از ۴۰ میلیارد دلار برای ایجاد یک متاورس کاربردی هزینه کرده است.

لینک خبرVector.svg
ترجمه شده توسط تیم فیدبین