cointelegraph
cointelegraph
.
2 روز پیش

تبدیل Catizen به هاب Web3 تلگرام: جذب 4.9 میلیون کاربر با بازی‌های کریپتویی

key-pointمفاهیم کلیدی
  • Catizen از یک بازی به یک مرکز جامع اپلیکیشن‌های Web3 تبدیل شده و به عنوان پلتفرم انتشار بازی در اکوسیستم تلگرام فعالیت می‌کند.
  • تلگرام با 950 میلیون کاربر فعال ماهانه، یک ورودی طبیعی برای ترافیک Web3 دارد و Catizen توانسته بیش از 4.9 میلیون کاربر جذب کند.
  • Catizen با معرفی سیستم‌های Airdrop Pass و Meow Earn، به کاربران امکان کسب درآمد از طریق تعاملات مختلف را می‌دهد و به سمت مدل‌های درآمدی متنوع‌تری حرکت کرده است.

نقش اکوسیستم تلگرام در آینده وب3 — مصاحبه با Catizen

TON، بلاکچین جامعه‌محور که ابتدا توسط تلگرام راه‌اندازی شد، به سرعت به یک اکوسیستم پویا تبدیل شده است. Catizen، یک بازی کریپتویی مبتنی بر TON که به سرعت محبوب شد، اکنون در حال تبدیل شدن به یک مرکز جامع برنامه‌های وب3 است. در این مصاحبه، تیم وانگ، رئیس بنیاد Catizen، درباره فرآیند تحول، موقعیت جدید Catizen به عنوان یک پلتفرم انتشار بازی در اکوسیستم تلگرام و ویژگی‌های آینده صحبت می‌کند.

Cointelegraph: چگونه رشد تلگرام و اکوسیستم TON را به عنوان یک عامل اصلی در پذیرش وب3 می‌بینید؟

تیم وانگ: پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در ۲۲ ژوئیه اعلام کرد که تلگرام به ۹۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است. در دنیای وب3، هیچ پلتفرمی مانند تلگرام به طور طبیعی ترافیک جذب نمی‌کند. به عنوان سازنده اکوسیستم TON، طراحی پروژه‌ای که بتواند به طور مداوم کاربران را جذب، نگه‌داری و به رشد ویروسی دست یابد، کلید تبدیل کاربران است. در این زمینه، خوشحالم که فاز اول Catizen بسیار موفق بوده است.

CT: Catizen به عنوان یک بازی شروع شد، اما اکنون به یک پلتفرم انتشار بازی تبدیل شده است. چه چیزی شما را به این سمت سوق داد؟

TW: ما از ابتدا Catizen.ai را به عنوان یک مرکز محتوای وب3 تعریف کردیم. در مرحله طراحی محصول، پروژه CATI را به عنوان یک ابتکار عملیاتی بلندمدت قرار دادیم. تبدیل شدن به یک پلتفرم انتشار بازی نیز بخشی از برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت ما بود. ما از یک بازی به یک مرکز Mini App تکامل یافتیم و اکنون به یک پلتفرم کاربردی وب3 در سطح مصرف‌کننده تبدیل می‌شویم. در آینده، به بهبود عمق و گستره برنامه‌ها ادامه خواهیم داد.

CT: مراحل کلیدی تبدیل شدن به یک پلتفرم انتشار بازی وب3 چیست؟

TW: ما در چهار زمینه برای حمایت از این تحول برنامه‌ریزی کردیم. موتور بازی HTML5 و SDK خود را توسعه دادیم و خدمات یک‌پارچه‌ای برای توسعه‌دهندگان بازی در سراسر جهان ارائه می‌دهیم. Catizen مرکز بازی خود را در ۲۲ اوت ۲۰۲۴ راه‌اندازی کرد و بیش از ۱۰۰ درخواست بازی دریافت کرد. پس از یک فرآیند بررسی دقیق، ۱۲ محصول به طور رسمی فعال شدند. اولین مینی‌بازی play-to-earn به نام Bombie در آگوست به نسخه بتا بسته رسید. ما بیش از ۴.۹ میلیون کاربر جذب کردیم، به نرخ ۵٪ پرداخت به بازی دست یافتیم و بیش از ۴.۹ میلیون دلار درآمد کسب کردیم. در عرض یک ماه، Catizen به طور موفقیت‌آمیز از یک مینی‌بازی به یک پلتفرم بازی تبدیل شد.

ما همچنین یک سیستم حساب کاربری یکپارچه توسعه دادیم که با مرکز بازپرداخت شروع می‌شود، جایی که بازیکنان می‌توانند با دعوت دوستان ۱۰٪ از شارژ را کسب کنند. علاوه بر این، پاس Airdrop را معرفی کرده‌ایم که به بازیکنان امکان می‌دهد با انجام وظایف و شرکت در airdrop‌های فصلی CATI امتیاز کسب کنند. کاربران می‌توانند در پاس رایگان airdrop برای پاداش‌ها شرکت کنند یا برای پاداش‌های اضافی نسخه‌های پریمیوم را خریداری کنند.

پس از TGE، مرکز استیکینگ ما، Meow Earn، و Launchpool به طور کامل عملیاتی خواهند شد. فاز اول Meow Earn بیش از ۱.۱۵ میلیون شرکت‌کننده جذب کرد و ۱۴ میلیون CATI استیک شد. در اکتبر، قصد داریم فاز دوم Launchpool را راه‌اندازی کنیم و به کاربران امکان دهیم CATI را برای استخراج توکن‌های پروژه‌های دیگر استیک کنند. در سه‌ماهه چهارم، قصد داریم ویژگی‌های بیشتری برای پلتفرم بازی ارائه دهیم، از جمله سیستم عضویت VIP برای بسته‌ها و تخفیف‌های ویژه و مرکز استیکینگ گیمیفای شده برای کسب مزایا در بازی‌های دیگر.

Catizen هدف دارد محتوای باکیفیت از بازی‌های Mini WeChat را به تلگرام و وب3 بیاورد. از طریق موتور بازی و SDK ما، موانع ورود توسعه‌دهندگان WeChat به اکوسیستم تلگرام کاهش می‌یابد و پلتفرم ما غنی‌تر می‌شود.

CT: این انتقال چگونه بر اقتصاد واحد و مدل کسب‌وکار Catizen تأثیر می‌گذارد؟

TW: چشم‌انداز ما ساخت Catizen به عنوان یک IP با تم گربه و توسعه آن به یک پلتفرم کاربردی وب3 در سطح مصرف‌کننده است. اولین گام، انتشار یک بازی کاربرپسند برای آموزش کاربران درباره کیف‌پول‌های وب3 و تعاملات زنجیره‌ای بود. بنابراین، Catizen در ۱۸ مارس ۲۰۲۴ متولد شد. در ۲۲ اوت، اولین گام به سوی پلتفرم‌سازی را با راه‌اندازی مرکز برنامه‌ها برداشتیم. قبل از راه‌اندازی، ۹۵٪ از درآمد Catizen از خریدهای درون‌برنامه‌ای (IAP) بود. پس از انتشار، با استفاده از موتور بازی و SDK Catizen، بازی‌های مینی WeChat را با هزینه کم به تلگرام جذب کردیم. جریان‌های درآمدی ما متنوع‌تر شد و شامل IAP، IAA و بازی‌های هایپر-کژوال شد، در حالی که کسب‌وکار تبلیغاتی ما نیز شکل گرفت. این تغییر اکوسیستم Catizen را غنی‌تر کرد و توانایی ما را در تولید درآمد پایدار و مدیریت ریسک‌ها تقویت کرد.

ما قصد داریم از اثر airdrop CATI برای جذب و تبدیل کاربران جدید به مصرف‌کنندگان وب3 استفاده کنیم. معتقدم همان‌طور که WeChat امروز غالب است، تلگرام پلتفرم پیشرو فردا خواهد بود. با ادغام Apple Pay و Google Pay در Mini Apps تلگرام، این اکوسیستم می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ به درآمد ۳ میلیارد دلاری برسد. تا آن زمان، Catizen قصد دارد بیش از ۱۰٪ از بازار مینی‌بازی‌های تلگرام را به خود اختصاص دهد و به رهبر این فضا تبدیل شود. پس از TGE، ۵۰٪ از درآمد مرکز برنامه‌ها به خرید و سوزاندن توکن‌های CATI اختصاص می‌یابد و یک مدل توکن تورمی ایجاد می‌کند. هدف این است که ۵۰٪ از کل عرضه را به مرور زمان بسوزانیم. دارندگان CATI از کاهش عرضه بهره‌مند می‌شوند. به دلایل قانونی، نمی‌توانیم جریان‌های نقدی وب2 را مستقیماً به CATI متصل کنیم.

CT: جامعه وب3 Catizen را به عنوان یک بازی ویروسی پذیرفته است. آیا می‌توانید برخی از اعداد مربوط به نقاط عطف کلیدی را به اشتراک بگذارید و بگویید چه چیزی باعث ویروسی شدن Catizen شد؟

TW: Catizen به طور رسمی در ۱۸ مارس ۲۰۲۴ راه‌اندازی شد و در عرض شش ماه بیش از ۴۱ میلیون کاربر جذب کرد، به بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۸ میلیون کاربر فعال روزانه در اوج خود رسید. تعداد کاربران پرداخت‌کننده ما از ۱.۱۵ میلیون نفر فراتر رفت و کاربران فعال زنجیره‌ای به بیش از ۲.۵ میلیون نفر رسیدند و کل درآمد به بیش از ۳۰ میلیون دلار رسید. کلید موفقیت در نمایش در کنفرانس TON هنگ‌کنگ، تأیید پاول دوروف و گسترش سریع به بازارهای ژاپن، روسیه، ترکیه و ویتنام بود.

CT: آیا برنامه‌ها یا رویدادهای جدیدی برای جامعه وب3 در نظر دارید؟

TW: علاوه بر پروژه‌های در حال توسعه فعلی، Bombie (GAMEFI) و Vanilla Finance (برنامه معاملاتی)، قصد داریم دو مینی‌بازی جدید با مکانیزم airdrop در سه‌ماهه چهارم راه‌اندازی کنیم. این بازی‌ها شامل یک بازی با درآمدزایی بالا به نام "Lucky Galaxy" و یک بازی با درآمدزایی تبلیغاتی به نام "Memeblock" هستند. اکوسیستم Catizen همچنین در حال مشارکت در توسعه یک پلتفرم درام کوتاه تلگرام است که محتوای باکیفیت بیشتری از WeChat و TikTok به تلگرام منتقل می‌کند.

CT: به آینده نگاه کنید، چه نقشی برای اکوسیستم Catizen در آینده وب3 می‌بینید؟

TW: هدف نهایی ما برای سال ۲۰۲۴ این است که Catizen را به یک پلتفرم مصرف‌کننده‌محور تبدیل کنیم که بازی، درام‌های کوتاه، معاملات و هوش مصنوعی را ترکیب می‌کند و پایه محکمی برای راه‌اندازی یک پلتفرم تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۵ ایجاد می‌کند. تیم ما سابقه‌ای اثبات‌شده در بخش سرگرمی دارد و دارای محتوای گسترده وب2، از جمله بازی‌ها و درام‌های کوتاه باکیفیت است که در Catizen ادغام خواهد شد. این هسته استراتژی گسترش عمیق پلتفرم ما است. ما همچنین در حال گسترش دامنه Catizen با ادغام برنامه‌های وب2 و وب3 باکیفیت، از جمله DeFi و هوش مصنوعی، هستیم تا به حداکثر عمق و گستره برای پلتفرم دست یابیم. ما در حال بررسی گسترش به پلتفرم‌هایی مانند LINE و KakaoTalk هستیم. ادغام این پلتفرم‌ها به ما امکان دسترسی به بازارهای مصرف‌کننده جهانی را می‌دهد و جریان‌های جدیدی از ترافیک کاربر را به همراه خواهد داشت.

جذب کاربران وب2 به شدت به تبلیغات سنتی و محتوای پریمیوم وابسته است، اما ما از یک محصول واحد به یک مرکز برنامه تکامل یافته‌ایم. ما با موفقیت بازی بعدی خود، Bombie، و مینی‌اپلیکیشن Vanilla Finance را توسعه داده‌ایم که کاربران جدیدی را به اکوسیستم ما جذب خواهد کرد. علاوه بر این، در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی دو مینی‌بازی مبتنی بر airdrop هستیم: Lucky Galaxy و Memeblock. در مرکز برنامه‌های ما، سیستم عضویت مبتنی بر وفاداری را معرفی خواهیم کرد و مرکز استیکینگ را بهبود خواهیم داد تا حداکثر استفاده از CATI را فراهم کنیم.

مدل کسب‌وکار و اقتصاد توکنی ما حول سه عامل اصلی که بر قیمت توکن تأثیر می‌گذارند می‌چرخد: عرضه، تقاضا و جذب ارزش. ما این جنبه‌ها را به دقت قبل از راه‌اندازی Catizen در نظر گرفتیم و اکنون در حال اجرای برنامه اصلی خود هستیم. کلید رشد پایدار در پرورش یک جامعه قوی، جذب مداوم پروژه‌های باکیفیت و ایجاد فرصت‌های ثروت از طریق مکانیزم‌های توکن وب3 نهفته است. در حالی که Catizen در نیمه اول پیشرو است، پس از TGE، باید سخت‌تر کار کنیم تا محتوای پریمیوم و دارایی‌های جدیدی ارائه دهیم. با استفاده از ترافیک برنامه‌های وب2، قصد داریم یک امپراتوری جدید سرگرمی وب3 بسازیم. از طریق حاکمیت وب3، درآمدهای پلتفرم را برای تقویت CATI و کل اکوسیستم هدایت خواهیم کرد.

لینک خبرVector.svg
ترجمه شده توسط تیم فیدبین